Jak jsem kreslila barevné slunečnice inspirované postupy zentangle

14.09.2014 14:32

 

Slunečnice jsem kreslila do bloku Canson (90 g/m2). Pro pokusy stačí, pro „vážné“ kreslení je lepší akvarelový papír vyšší gramáže. Dále jsem použila žlutou, hnědou, oranžovou a zelenou akvarelovou pastelku; vodu a štětec. Na samotné kreslení pak pera Marvy Uchida for drawing o síle 0,1, 0,3 a1 mm.

 

 

 

 

 

Nejprve jsem si pastelkami nakreslila barevný podklad. Kolečko a paprsky, jako když kreslíte sluníčko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hotovou kresbu jsem ve směru čar rozmyla štětcem navlhčeným vodou. Pak jsem papír nechala pořádně uschnout. Když je kresba nevýrazná, může se celý postup zopakovat. Znovu překreslit a znovu rozmýt. Případně se druhá vrstva kresby nemusí rozmývat. Variant je mnoho.

 

 

 

 

 

 

 

Po důkladném proschnutí jsem nakreslila středové kolečko a okvětní lístky nejsilnějším perem. Pak jsem začala přidávat výplň okvětních lístečků. Vzorek výplně okvětních lístečku je vpravo nahoře.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na spodní lístečky jsem použila klikatou čáru. Lístečky druhé slunečnice vyplňují dvojité spirály a rybí šupiny, což jsou obloučky kreslené v pásech nad sebou s tečkou uvnitř každého obloučku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Středy jsem vyplnila pásy a spirálami s šachovnicovým vzorem. Zdálo se mi, že obrázek je málo prostorový, tak jsem okvětní lístky na levé slunečnici ještě obtáhla linkou a vyplnila ji tmavě oranžovou barvou.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zelenou jsem přimalovala lístečky a opět je rozmyla. Zdálo se mi, že by to ještě něco chtělo, tak jsem trochu zdůraznila okvětní lístky hnědou a oranžovou. To jsem úplně dobře nepromyslela. Tmavší by měli být ty lístečky, které jsou ve spodní vrstvě, ne ty horní. Imitovalo by to vrhaný stín.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jiná varianta výplně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Černobílá varianta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt