Návod na prostírání

30.07.2013 20:34

Veselé kanafasové prostírání se nám po pár vypráních smrsklo na velikost poštovní známky a teď může tak sloužit leda jako kapesník pro panenky. Tak jsem doma našla vysrážený zbytek bavlněné látky a rozhodla se vyrobit nové. Látka je bohužel potištěná jednostranně, ale to myslím zas tak nevadí. Zatím se u nás nikdo nedíval na prostírání zespodu. Nebo to dělal docela nenápadně.

 

 Připravila jsem si látku, nůžky, pravítko, štětec, černý fix na textil značky Pilot, žlutou a bílou barvu na textil. Bílá musí být krycí, jinak se na vzopotřebyrované látce úplně ztratí. Obě značky barev používám současně a zatím jsem nezaznamenala problém. Kromě vyobrazených se mi hodila ještě houbička na nádobí, jehla (na čištění mezer na razítku) a párátko.  Kytičky a motýl jsou dřevěné korálky, které se dají sehnat v galanterii. Já je použila jako razítko. Pro pohodlnější razítkování jsem je nalepila oboustrannou lepicí páskou na laminátový hranolek. Na dokončení  se samozřejmě šikne šicí stroj, nit a žehlička.

 

razítkoZ látky mi vyšly čtyři obdélníky cca 35 x 50 cm a ještě úzký zkušební proužek. Při umístění vzoru počítejte s tím, že se látka ještě musí o cca 2 cm zahnout. Já to vzala od oka a někde je to

trochu těsné.

 Bílou barvu na razítko nanáším houbou. Zkoušela jsem to i štětcem, ale otisk z houby je lepší. Takže štětcem na houbu a houbou na razítko. Razítko pevně přitisknout na látku. V levém horním rohu mám motýla, v pravém šest kytiček a naproti tři. Otisk razítka je trochu nevýrazný, což se dá opravit štětcem. Ale to už bych mohla rovnou malovat od ruky. Navíc záleží i na vzoru látky. Na jednobarevné by byl otisk mnohem nápadnější.

 

Když razítka na látce zaschla, vzala jsem fix a začala malovat kontury. Látkou při tom napínám prsty levé ruky a látku při obkreslování pootáčím.

 

Tvar lístečků lze malováním trochu upravit a kontury se dají namalovat různě, jak je vidět na zkušebním vzorku. Kytičky jsem okonturovala celé, u motýla jsem zdůraznila jen některé linie. Nakonec jsem ještě kytičky rozveselila žlutým středem. Ten jsem nanesla v silnější vrstvě pomocí párátka.

 

No a pak už jsem jenom látku dvakrát podehla, prošila na stroji a zažehlila podle návodu na barvě. Což je tak

pět minut na teplotu bavlny.

Dobrou chuť!

 

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt