Ještě o Zentangle

05.04.2014 17:07

V minulém článku jsem uvažovala o tom, jak pěkně lze obyčejné čmárání marketingově využít. Zentangle je totiž registrovaná obchodní značka. Ti, co sdílí podobný názor zřejmě svá díla, proto publikují pod názvem doodling, tedy něco jako čmárání. Tedy pokud si dobře vzpomínám, doodlingem se zabývali i psychologové. A došli k názoru, že se mu věnují hlavně inteligentní a kreativní lidé. Čmáráte?

Já jo. Oproti poslednímu článku jsem trochu vylepšila svoje nástroje. Tedy hlavně jeden. V jednom hobby obchodu jsem objevila pero Marvy Uchida for drawing. Koupila jsem si jen velikost 0,3, ale brzy budu muset doplnit zásoby. Dají se jím dosáhnout velmi pěkné výsledky. A hlavně - za třicet korun má stabilní sílu čáry, je světlostálý a voděodolný. I když ani jedno jsem zatím nevyzkoušela.

Jak postupovat? Pro začátek je nejjednodušší vymezit si na papír nějaký prostor. Třeba čtverec, kruh, trojúhelník nebo nějaký šišatý patvar. Do ohraničeného rámu rozmístíte nějaké objekty. Třeba kytičky, nebo listy. No a ty čarami propojujte s okraji a mezi sebou navzájem. Nemusíte se omezovat jen na linky. Použijte vlnovky, trojúhelníčky, další listy apod. No a vzniklé plochy se pokuste vyplnit nějakými tvary. Nechte se vést fantazií. Použijte kolečka, spirálky, vlnovky, sítě a mřžky, trojúhleníky, lístečky,  sluníčka, srdíčka, zkrátka co Vás napadne. Nechte se vést fantazií. Menší plošky můžete i vybarvit. Pokud vybarvíte na jednom místě, vybarvěte i jinde, aby byl obrázek vyvážený. Pokud nechcete výsledek vybarvovat, můžete vykrýt plochu více. Pro barvení si nechte více bílých míst.

Použít můžete i jednoduchý kruhový vzor, který uděláte ve více velikostech a pak jen propojíte vlnovkou. Postup mám nafocený, tak jen upravit fotky a můžete se těšit na pokračování.

 

Postup kreslení barevných slunečnic zde:

obrazybona.webnode.cz/news/jak-jsem-kreslila-barevne-slunecnice-inspirovane-postupy-zentangle/

 

 

 

 

Vyhledávání

Kontakt