Malované kamínky pro postižené děti

16.06.2014 21:04

Královéhradecká oblastní charita vyhlásila zajímavý projekt. Na divadelním festivalu bude prostřednictvím dobrovolníků prodávat malované kamínky. Když jsem objevila letáček vyzývající veřejnost k malování kamínků pro děti s postižením, řekla jsem si, že to je něco pro mě.

Původně jsem plánovala zajet k řece a vybrat tam nějaké pěkné valounky. Když jsem zjistila, že už mám málo času, posbírala jsem pár kousků kolem domu a vypomohla si opukou, které se nám teď na zahradě válí asi deset tun.  Čili materiálu bylo dost.  Na kameny jsem nikdy nemalovala a netušila jsem jak na to. Nakonec jsem vyzkoušela dvě techniky. Jak se mi to povedlo, posuďte sami.

Nejprve jsem malovala akrylovými barvami. No řeknu vám, není to žádná sranda. Podklad je hrbolatý, vůbec nesaje barvu jako plátno a navíc vlastně malujete miniatury. Pár pokusů se srdíčkem mě poučilo, že to bude chtít nějakou podmalbu. Bílou akrylovou. Použila jsem na starší štětec, abych pak už malovala na hladkou plochu a svoje lepší štětce trochu chránila. Zároveň to trochu ucpalo póry v kameni a barva pak lépe spolupracovala.

Na první kámen jsem se pokusila přenést jeden ze svých starších obrazů.

Pak jsem se vrhla na květiny. Malovala jsem podle botanického atlasu, internetu i vlastního skicáku.

Tady je jasná inspirace tvarem kamene...

Poslední dva kusy jsou už akvarelovou pastelkou na nepodmalované opuce. První vrstvu jsem rozmyla a poté ještě jednou malovala suchou pastelkou.

Mars a Imaginární krajina

Co říkáte? Připojíte se? Podrobnosti na www.charitahk.cz/akce/namalujte-kaminek-pro-deti-s-postizenim/



 


Vyhledávání

Kontakt