Míchání barev - černá a šedá

07.02.2016 10:42

Nejjednodušší způsob jak namíchat šedou je přidat do bílé barvy nepatrné množství černé. Takové míchání se při malování moc nedoporučuje, protože tahle šedá působí nepřívětivě. Je lepší si ji namíchat ze základních barev. V minulém článku jsem se věnovala míchání hnědé, dnes se podíváme na černou a šedou.

 

Černou nenamícháte. Tedy takovou tu průmyslovou černou, kterou máte třeba na notebooku. Ale smícháním tří základních barev získáte dostatečně tmavou šedou, aby vedle světlejší barvy vypadala téměř černě.

 

Odstín také nebude nikdy tak čistý, jako když barvu vymáčknete z tuby. Mícháním se vám také pravděpodobně nikdy nepovede znovu vytvořit dokonale přesný odstín. Na malování krajiny nebo zátiší je však tenhle postup jedinečný a velice užitečný. Nezapomeňte, že výslednou barvu ovlivní odstíny, ze kterých ji mícháte. Já jsem míchala z barev Pebeo: 49 modrá kyanová (primary cyan), 48 základní žlutou (primary yellow) a 50 základní magenta (primary magenta).  Musíte experimentovat se svými barvami. Fotografování, úpravy v počítači, osvětlení, kvalita monitoru nebo tisk barvy nepatrně zkreslí. A to se netýká jen mého amaterského článku. Viděla jsem to i v odborných knihách.

 

Na černou (pro zjednodušení ji tak budu říkat) namíchejte tmavě modrou, až téměř fialovou barvu z modré a magenty.  

 

Postupně přidávejte žlutou. Já jsem ve skutečnosti do barvy přidala ještě nepatrné množství červené. Výsledná barva je hodně tmavá, téměř černá.  

 

Vidíte, že po smíchání s bílou vznikne šedá. V druhé polovině obrázku jsem vedle sebe dala namíchanou černou a čistou žlutou barvu. Nevím, jestli to na té fotce je dostatečně zřetelné, ale když si to vyzkoušíte doma, uvidíte, že se výsledná tmavá barva působí vedle světlé téměř černě

 

 

Jak vidíte, ze tří základních odstínů lze namíchat jak hnědou, tak šedivou až téměř černou barvu. Záleží jen na jejich poměru.

 

Přeji Vám hodně úspěchů v barevných hrátkách, Vaše Bona.

 

Článek o míchání hnědé naleznete zde: Míchání barev - hnědá

Článek o míchání barev naleznete zde: Základy míchání barev

No a o tom, co nám brání naučit se malovat zde: Chcete se naučit malovat? Začněte!

A první článek o míchání barev naleznete zde: Základy míchání barev

 

Vyhledávání

Kontakt