Míchání barev - hnědá

06.02.2016 19:06

Základy míchání odstínů ze tří základních barev jsem už probírala. Odkaz najdete pod článkem.

 

Dnes se podíváme na barvu, kterou je trochu těžší ze základních barev namíchat - hnědou. Postupů pro míchání hnědé je více. Dnes začneme mým osobním tipem a to od oranžové.

 

Tu vyrobíme smícháním základní žluté a magenty. I tady se držte toho, že do světlejší barvy přidáváte tmavou - tedy do žluté červenou.

První verze oranžové barvy obsahuje méně červené a je tedy o něco světlejší. No a do ní po postupně vmícháváme po opravdu ale opravdu malých troškách modrou. Možná byste výslednou barvu ani nepovažovali za hnědou, ale při malování krajiny se vám určitě bude hodit.

Další řada vychází z tmavší oranžové. Získáte ji tak, že přimícháte více magenty do žluté. A pak úplně stejně přimícháváte modrou. Jak vidíte, i výsledná hnědá barva je o něco sytější.

Na poslední ukázce jsem přidala ještě trochu magenty a modré. V druhé polovině obrázku jsem přimíchávala bílou.

Odstín nebude nikdy tak čistý, jako když barvu vymáčknete z tuby. Mícháním se vám také pravděpodobně nikdy nepovede znovu vytvořit dokonale přesný odstín. Na malování krajiny nebo zátiší je však tenhle postup jedinečný a velice užitečný. Nezapomeňte, že výslednou barvu ovlivní odstíny, ze kterých ji mícháte. Já jsem míchala z barev Pebeo: 49 modrá kyanová (primary cyan), 48 základní žlutou (primary yellow) a 50 základní magenta (primary magenta).  Musíte experimentovat se svými barvami. Fotografování, úpravy v počítači, osvětlení, kvalita monitoru nebo tisk barvy nepatrně zkreslí. A to se netýká jen mého amaterského článku. Viděla jsem to i v odborných knihách.

 

Příště vám předvedu, jak ze stejných barev namíchat černou (nebo spíše velmi tmavě šedou).


Více o míchání barev najdete zde: https://obrazybona.webnode.cz/news/proc-je-dobre-seznamit-se-s-teorii-michani-barev/.

No a tady je ještě pár tipů, proč a jak začít malovat: Chcete se naučit malovat? Začněte!

 

Snad Vám byl článek užitečný. Pokud ano, potěší mě, když ho budete sdílet na sociálních sítích. Vaše Bona.

 

 

Vyhledávání

Kontakt