Na co malovat malé obrázky a jak výsledek rámovat

17.04.2014 20:47

Velké, malujte to velké. To je doporučení, které si přečtete prakticky v každé učebnici malování. Ale v životě amatérského malíře nutně jednou nastane chvíle, že potřebuje sadu malých obrázků na schodiště. A najednou je na světě problém na co to namalovat a jak to zarámovat. A tady učebnice shodně mlčí.řešení se s Vámi podělím, třeba mi někdo poradí ještě něco jednoduššího. Takže podklad: Akrylem se dá malovat prakticky na cokoliv, ale plátno je plátno. Malilinkaté blind rámečky jsem nikde neviděla a ani by se mi s tím nechtělo natahovat. Nejspíš existují nějaké desky s nalepeným plátnem, ale ty jsou jednak pro amatéra zbytečně drahé a jejich povrch mě úplně neoslnil. Nalepit plátno na karton? Taky by to šlo, ale je tu trochu problém s kroucením papíru. Takže jednoduše. Obyčejné plátno jsem natáhla na klasický velký blind rám a našepsovala podle svého gusta. V bazaru koupené rámečky jsem na plátno poskládala, aby se vešly a pěkně tužkou obkreslila. U vnitřního obrysu je potřeba držet tužku zešikma a kreslit pod rámeček, aby pak čára někde neprosvítala. Do vymezeného prostoru pak klidně můžete malovat a mezi rámečky ještě zbývá místo na zkoušení barvy. Už namalované obrázky můžete proti poškození chránit obyčejným mikrotenovým sáčkem, který přelepíte zakrývací malířskou páskou. Na některé obrázky jsem při malování stříkala poměrně hodně vody z rozprašovače a žádný zakrytý obrázek jsem si nepoškodila.ámování: Rámečky jsem pořídila za pár korun v bazaru. Samozřejmě se mi nepovedlo koupit všechny stejné. Vyladil je falešně starý kabátek. Postup mám nafocený, tak o něm snad někdy v jiném článku. Z pevného kartónu jsem vystřihla obdélníky asi o milimetr menší než je vnitřní rozměr rámu. Namalované obrázky sundala z blind rámu, vystřihla podle kartónových obdélníčků a nalepila na ně kancelářským lepidlem v tyčince. Plátno je z rubu drsné, takže krásně drží a díky malému množství lepidla nehrozí skroucení kartónu. Pro jistotu je dobré nalepené obrázky ještě přes noc zatížit. A je to. Zbývá jen obrázky vsunout do připravených rámů a pokud jsou volnější upevnit je třeba hřebíčkem nebo takovým rámařským trojúhelníčkem. Ty často najdete, když rozebíráte právě ty bazarové rámečkyVelké, malujte to velké. To je doporučení, které si přečtete prakticky v každé učebnici malování. Ale v životě amatérského malíře nutně jednou nastane chvíle, že potřebuje sadu malých obrázků na schodiště. A najednou je na světě problém na co to namalovat a jak to zarámovat. A tady učebnice shodně mlčí.

O jedno řešení se s Vámi podělím, třeba mi někdo poradí ještě něco jednoduššího. Takže podklad: Akrylem se dá malovat prakticky na cokoliv, ale plátno je plátno. Malilinkaté blind rámečky jsem nikde neviděla a ani by se mi s tím nechtělo natahovat. Nejspíš existují nějaké desky s nalepeným plátnem, ale ty jsou jednak pro amatéra zbytečně drahé a jejich povrch mě úplně neoslnil. Nalepit plátno na karton? Taky by to šlo, ale je tu trochu problém s kroucením papíru. Takže jednoduše. Obyčejné plátno jsem natáhla na klasický velký blind rám a našepsovala podle svého gusta. V bazaru koupené rámečky jsem na plátno poskládala, aby se vešly a pěkně tužkou obkreslila. U vnitřního obrysu je potřeba držet tužku zešikma a kreslit pod rámeček, aby pak čára někde neprosvítala. Do vymezeného prostoru pak klidně můžete malovat a mezi rámečky ještě zbývá místo na zkoušení barvy. Už namalované obrázky můžete proti poškození chránit obyčejným mikrotenovým sáčkem, který přelepíte zakrývací malířskou páskou. Na některé obrázky jsem při malování stříkala poměrně hodně vody z rozprašovače a žádný zakrytý obrázek jsem si nepoškodila.

 

A rámování: Rámečky jsem pořídila za pár korun v bazaru. Samozřejmě se mi nepovedlo koupit všechny stejné. Ke sladění vzhledu pomohl falešně starý kabátek. Postup mám nafocený, tak o něm snad někdy v jiném článku.

 

Jako podklad obrázků jsem použila pevný kartón. Ten se dá sehnat v papírnictví nebo můžete použít i vyřazené kancelářské desky. Z kartónu jsem vystřihla obdélníky asi o milimetr menší než je vnitřní rozměr rámu.  Namalované obrázky sundala z blind rámu, vystřihla podle kartónových obdélníčků a nalepila na ně kancelářským lepidlem v tyčince. Plátno je z rubu drsné, takže krásně drží a díky malému množství lepidla nehrozí kroucení papíru. Pro jistotu je dobré nalepené obrázky ještě přes noc zatížit. A je to. Zbývá jen obrázky vsunout do připravených rámů a pokud jsou volnější upevnit je třeba hřebíčkem nebo takovým rámařským trojúhelníčkem. Ty často najdete, když rozebíráte právě ty bazarové rámečky.

 

Tak nějak může vypadat zarámovaný výsledek.

 

 

 

(UA-49031101-1)

 

Vyhledávání

Kontakt