Svatební přání technikou zentangle

24.01.2015 11:01
Přináším Vám další ze zentangle návodů. Není to ovšem „to pravé zentangle“ jen postup inspirovaný touto technikou a upravený na naše domácí podmínky. Nemusíte se tedy držet žádných pravidel, jediné pravidlo zní „Vše je dovoleno“.
Tentokrát jsem vyráběla originální svatební přání. Pokud do toho jdete se mnou, připravte si bílý nebo jemně zabarvený akvarelový papír, obyčejnou tužku, voděodolné popisovače (např. Marvy – Uchida), nůžky, lepidlo v tyčince a silný barevný karton. Na vybarvování akvarelové pastelky, jemný štěteček a vodu.
Oblíbeným svatebním motivem jsou dvě propojená srdíčka. Na akvarelový papír si je jemně načrtneme tužkou. Obě půlky srdíčka nemusí být úplně stejné, ale kreslení usnadní dvě středové osy. Pokud si nevěříte, načrtněte si polovinu srdíčka na přeložený papír a vystřihněte. Po rozložení papíru Vám vznikne krásné pravidelné srdíčko, které na akvarelový papír obkreslíte. Případně na papír obkreslete vykrajovátko na cukroví. 
 

Srdíčko obtáhněte silnějším popisovačem a můžete začít vyplňovat vzorem. 

Já jsem začala kytičkami.  Pokud chcete mít na srdíčku světlá místa, nepatrně si je vyznačte tužkou a při kreslení linií je zcela vynechejte. Na fotkách bohužel nejsou moc dobře vidět, ale jsou to ty nepatrné oválky na pravé straně.

 
Celá srdíčka vyplníme vzory. Pár návrhů jsem nakreslila na okraji papíru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Když jste s vzorem spokojení, začněte vybarvovat. Tady jsem v první vrstvě použila červené a žluté akvarelové pastelky. Ty jsou rozmyté vodou a po zaschnutí jsem přidala ještě jednou vrstvu červených a opět rozmyla vodou. Bílá místa jsem při kreslení pastelkou vynechala a pouze je přejela vlhkým štětcem při rozmývání barev. 

 

Po zaschnutí srdíčka vystřihněte a nalepte na obdélník stejného akvarelového papíru a případně doplňte nápisem. Výsledný čtverec přilepte na přání ze silného barevného kartonu a vše dejte mezi dvě těžké knihy důkladně zaschnout. Hotovo!

Vyhledávání

Kontakt